Vaak gestelde vragen

clouds
clouds
Op Opzegging.nl informeren we u over diverse onderwerpen voor consumenten. Bovendien bieden we u gratis sjablonen aan, zodat u uw opzegging of herroeping snel en gemakkelijk kunt regelen. Optioneel sturen we de door u opgestelde brief namens u naar uw contractpartner.
Opzegging.nl werkt niet samen met de hier vermelde contractpartners. We richten ons alleen op de actualiteit van de informatie die op ons portaal wordt verstrekt, alsmede op de verzendingsopdrachten die ons door de gebruikers worden verstrekt.
We zijn volledig onafhankelijk en hebben geen relatie met de bedrijven, organisaties, verenigingen en dergelijke. De ontvangers hebben geen toestemming gegeven om op onze website te verschijnen.
De prijs varieert naargelang de verzendingsmethode. Verzending per brief of aangetekende post is duurder dan verzending per fax, omdat we in dat geval portokosten moeten betalen.
Nee, wij bieden geen abonnementen aan. Als u besluit om voor rechtstreekse verzending te betalen, zijn er alleen eenmalige kosten voor de respectieve verzending.
Nee, u sluit geen abonnement af wanneer u onze app downloadt of installeert. Er zijn alleen kosten aan verbonden als u besluit uw document via onze dienst voor directe verzending te versturen.
We bieden onze dienst sinds eind 2015 aan. We hebben al duizenden brieven met succes verzonden. Hier kunt u zien hoe andere gebruikers die al iets via ons verstuurd hebben, onze service beoordelen: https://www.ekomi.de/bewertungen-kuendigungorg.html
Registratie is niet nodig. We vragen u echter wel om uw e-mailadres, zodat we u een bevestiging kunnen sturen zodra uw brief is verzonden. Deze bevestiging is ook uw bewijs voor het geval de ontvanger beweert de brief niet te hebben ontvangen.
Ja, u kunt de tekst veranderen zoals u wilt. Let er echter wel op dat de teksten zo zijn opgesteld dat opzegging is gegarandeerd. Als u zelf belangrijke passages wijzigt of verwijdert, doet u dat op eigen risico.
We willen u met onze service een duidelijke meerwaarde bieden. We zorgen voor bijgewerkte adressen, veilige en snelle verzending en we helpen u als er problemen met uw contractpartner zijn. Om al deze diensten te financieren, vragen wij een kleine vergoeding. Een groot deel van de kosten gaat naar de aanbieder van de verzendingsdienst, maar ook naar de betalingsproviders.

Als u uw brief per fax verstuurt, beginnen we met de verzending zodra uw bestelling is voltooid. Het duurt meestal maar een paar minuten voordat de fax naar de ontvanger wordt verzonden. U ontvangt dan tevens binnen enkele minuten per e-mail een bewijs van verzending.

Als u kiest voor brief of aangetekende zending, versturen we uw brief van maandag tot vrijdag uiterlijk om 17.00 uur. Dit betekent dat een brief die vóór 17.00 uur bij ons binnenkomt, nog dezelfde dag wordt afgedrukt, gebundeld, gefrankeerd en direct aan de post wordt overhandigd. Let er wel op dat we geen post verzenden op zaterdagen, zondagen of feestdagen. De normale tijd voor postbezorging in Duitsland is 1-2 dagen. In de meeste gevallen ontvangt de ontvanger de zending de volgende dag al.

We sturen u uw verzendbewijs de faxtransmissie is voltooid. Dit is meestal binnen een paar minuten het geval, maar kan in individuele gevallen tot 24 uur duren. Het kan gebeuren dat een faxnummer tijdelijk niet beschikbaar is. We zullen dan regelmatig proberen uw fax te verzenden. Als de 24 uur zijn verstreken en u uw verzendbewijs nog steeds niet hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Zodra we de aangetekende brief hebben verzonden, ontvangt u van ons per e-mail een trackingnummer. Met dit trackingnummer kunt u rechtstreeks bij de post controleren of uw aangetekende brief de geadresseerde al heeft bereikt. Zodra de aangetekende brief is bezorgd, kunt u online een kopie van de ontvangstbevestiging met de handtekening van de ontvanger bekijken. Als u binnen 48 uur geen trackingnummer hebt ontvangen, neem dan rechtstreeks contact met ons op: contact@opzegging.nl.

Als u geen bevestiging van opzegging hebt ontvangen, kan dit verschillende redenen hebben. Helaas bestaat er geen wettelijke verplichting om een bevestiging van opzegging te verstrekken.

Ja. We hebben alle opzeggingsbrieven samen met een advocaat op een juridisch correcte manier opgesteld en alle adressen van de geadresseerden worden regelmatig door ons redactieteam gecontroleerd en zo nodig bijgewerkt. We zorgen ervoor dat elke opzegging wordt bezorgd. Wij hebben interne voorzorgsmaatregelen genomen om te kunnen herkennen wanneer een fax of aangetekende brief niet met succes is bezorgd.

Als een ontvanger van de opzegging uw opzegging niet accepteert, moet u eerst zelf actie ondernemen. Vraag de ontvanger waarom deze de opzegging heeft geweigerd. Stel de ontvanger het bewijs van verzending ter beschikking. We kunnen helaas niet rechtstreeks voor u navraag doen bij de ontvanger, aangezien wij in verband met gegevensbescherming geen informatie zouden ontvangen. Als uw opzegging ondanks het bewijs niet wordt geaccepteerd, neem dan per e-mail contact met ons op: contact@opzegging.nl. We helpen en ondersteunen u dan om uw opzegging geaccepteerd te krijgen.

Neem even contact met ons op via e-mail: contact@opzegging.nl en laat ons weten welk e-mailadres u bij uw opzegging hebt gebruikt. We sturen u dan een digitale kopie van het bewijs van verzending.

Als u een annulering met een eigen faxnummer hebt verzonden en wij uw annulering niet op dit faxnummer kunnen bezorgen, nemen we per e-mail contact met u op. Indien u van ons een bewijs van verzending hebt ontvangen, gebruik dit dan om de ontvanger van de opzegging mee te confronteren. Meestal bestaan er interne problemen bij de ontvanger, waarbij de opzegging wel is ontvangen, maar nog niet is verwerkt. Als er problemen zijn, zullen we u helpen om uw opzegging met succes verwerkt te krijgen. In dat geval vragen ww u ons een e-mail te sturen met alle beschikbare informatie: contact@opzegging.nl.

We zijn ons ten volle bewust van onze verantwoordelijkheid om veilig met uw gegevens om te gaan en hechten veel belang aan gegevensbeveiliging en encryptie volgens de hoogste normen. We nemen gegevensbescherming serieus en daarom worden uw gegevens via een versleutelde SSL-verbinding verzonden. We slaan alleen gegevens in onze database op die absoluut noodzakelijk zijn om uw opzegging te versturen. Indien u wenst dat al uw gegevens worden gewist, kunt u een e-mail sturen naar contact@opzegging.nl. We wijzen u er echter op dat als u in dit geval een digitale kopie van het bewijs van levering van ons nodig hebt, wij dit niet meer zullen kunnen leveren. Zie ons Privacy verklaring voor meer informatie over gegevensbescherming.

Nee. Uw gegevens zullen nooit aan derden worden verkocht. Lees ook ons Privacy verklaring.

Nog onbeantwoorde vragen?

Neem contact met ons op